یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مردی از جنس باران...

چهارشنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۴ ق.ظ

می بینند که مثل یه بچه آدم نشستم و دست به میوه نمی زنم، آقازاده رو صدا می زنند و می گن:
"یه کاغذ و قلم بیارید تا روش بنویسه: رؤیت شد!" و خطاب به بنده که "یه چیزی بخورید، میوه رو که واسه نگاه کردن نیاوردند!"

***

قامتشون اگرچه خمیده، اما وجودشون هنوز هم مثل اون روزا پر از شور و حرارته.
دهن که باز می کنند، هوا پر می شه از عطر کلمه.
هنوز هم واسه هر حرفی یه تک بیت، یه خاطره یا حکایتی میارن تا دل آدم دوباره پربکشه و بره توی کلاسای کوچیک اما پر از خاطره اون روزهای شریعتی.
یه روزی توی همون دبیرستان محصل بودند. واسمون از دریانی میگن که اومد خونسار و دید مدرسه رو دولت نمیتونه بسازه، 40 تومن خرید و خودش 60 تومن دیگه خرج کرد و یه دبیرستان ساخت و گفت می خوام به اسم خودم باشه.
دبیرستان که تکمیل شد، از خونه حاج محمدجعفر احمدیان مدرسه منتقل شد به محل فعلی.
مرحوم شهید رجایی معلم ریاضیشون بود. خونه یه آقای فرهادی نامی توی سرچشمه زندگی می کرد. نقل می کنن که یه عکس مصدق توی جیبش بوده که صبح به صبح قبل از رفتن به مدرسه اونو در میاورده و می بوسیده!

نمی دونم چرا ولی یه حس قشنگی باعث شد که این رشته پیوند من و حاج آقا همچنان پایدار بمونه. دانشگاه که رفتم، هر عید به رسم ادب واسشون کارت پستال می دادم و ایشون هم خیلی بزرگوارانه کارتی رو در جواب می فرستادند.

اما دو سه سالیه که برنامه عوض شده. دست خانم بچه ها رو می گیرم  و تو هفته معلم به اتفاق میریم خونشون واسه عرض ادب. بچه ها رو مخصوصاً می برم. می خوام هم پز استادمو بهشون داده باشم! و هم از حالا بهشون یاد بدم که قدر استاد رو باید دونست.

این شبا واسه من که خیلی خاطره انگیزند. تجدید خاطرات قشنگ اون روزهاست.

باز من میشم همون محصل کوچیک اوایل دهه 70 و حاج آقا هم مثل همیشه با تمام وجود حق استادی رو به جا میارن.

یاد اون روزها بخیر....

چقدر حسودیم میشه به حاج آقا! خوش به حالشون که این همه خاطرخواه دارن. من ندیدم کسی از ایشون خاطره بدی داشته باشه؛ چون حاج مجتبی صانعی یک انسان نمونه، یک معلم توانمند و در عین حال وارسته و متواضع بودند.
دلم می خواد یه کم از اون صفات ملکوتیشونو خدا بهم عطا کنه تا بتونم اونجوری که باید و شاید توی دل بچه ها رخنه کنم، همون جوری که ایشون توی دل همه جا گرفتند و موندگار شدند.
خدا سایه ایشون رو بر سر همه ما حفظ کنه... آمین

 

***

جاداره ضمن تقدیر و تشکر از همه معلمها و دبیرای خوب و نازنینم در طول تحصیلات مدرسه و همچنین اساتید خوبم در دانشگاه، از معلم عزیز اخلاق مرحوم حاج سید مرتضی علوی که امسال جاشون خیلی خالیه یادی کنم.  امروز تکرار سخنرانی روز معلم ایشون در مراسم سال گذشته توی دارالفنون رو که دیدم، خیلی دلم گرفت. روحشون شاد

 

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۱۸
خسرو دهاقین

نظرات  (۱۶)

واقعاً که معلمی شغل انبیاست
یاد تمامی معلمین عزیزی که سالها برای ما زحمت کشیدند و اکنون در بین ما نیستند گرامی باد
من هم به نوبه خود روز معلم رو به شما عزیز بزرگوار تبریک عرض میکنم
پاسخ:
متشکرم. پاینده باشید[گل]
بعضی ها قلمرو حکومتشون ، فقط کلاس تخته نیست!
قلب شاگرداست.
پس تا وقتی که اون قلب میتپه، یادشون زندست و مهرشون حکمفرما!


روز خودتونم مبارک.ببخشید دیر شد(آیکن گل)
پاسخ:
ممنون از جمله قشنگ و پیام مهرآمیز شما[گل]

سلام

الحق و الانصاف که هر چی در مورد حاج آقا صانعی بگیم کم گفتیم.

شخصیت ایشون برای ما فراتر از یک شوهر خاله بوده و هست. ایشون استاد و پیر کل فامیل هستند.

خداوند به ایشون سلامتی بده و سال های سال سایشون بر سر ما و همه دوستدارانشون باقی باشه.

پاسخ:

انشاا...
به نظر من حاج آقا واقعاً بی همتان[گل]

کی عکس مصدق داشته؟ رجایی؟
یه جایی شنیدم رجایی تو خاطراتش از دوران حضورش در خونسار گفت و گفت که متاسفانه خاطره خوشی از اون دوره و اون شهر نداره.
درضمن روز معلم به شما هم مبارک باشه.
پاسخ:
بله. این رو حاج اقا فرمودند. البته در مورد خاطره ایشون متاسفانه درسته اما میگن وقتی رییس جمهور شد خونساری ها رو خیلی خوب تحویل می گرفت.[گل]
۱۸ ارديبهشت ۹۲ ، ۱۴:۱۷ مهدی حاجی زکی
درود بر چون تو شاگردی که حق استادی را تا جایی که بتوانی ادا میکنی 
سرت سبز هالو جان 
لذت بردم از نوشتار قشنگت 
الحق که باید ایستاده برایت کف زد 
حاجی مجتبی برای ما هم عزیزاست چون پادشاه دلهاست 
پاسخ:
قربانت خالوجان. ما همه جوره واسه شما کف می زنیم. خجالتمون نده[گل]
کار قشنگی کردید. خیلی خوبه که این چیزها رو به بچه ها یاد میدید.
پاسخ:
امیدوارم بچه های ما احترام به معلم را فراموش نکنند.
به اعتقاد من از هر دست بدی از همون دست می گیری.[گل]
راز ماندگاری معلمانی همچون استاد صانعی و حاج آقا علوی در اینه که اونا با بچه ها اول دوست بودند وبعد از اون هم یک معلم واقعی بودند ...

خدا رحمت کنه حاج آقا مرتضی علوی رو و خدا حفظ کنه استاد صانعی رو ...
پاسخ:
      دقیقاً همین طوریه. به نظر من مهمترین کار معلم آموزش انسانیت و محبته بعد درس به معنای کلاسیکش[گل]
آقای دهاقین انصافا شاکار کردید آقای صانعی دبیر عربی ما بود. ما در آن سال ها جزو بچه ها شیطون ولی درس خون بودیم تو کلاس ایشون خیلی اذیت می کردیم ولی ایشان همانگونه که با فرزندانشان برخورد می کرد با ما هم برخورد می کردند حتی یادم می آید یکبار که من شیطونی کرده بودم و مدیریت دبیرستان تصمیم گرفتند مرا اخراج کنند ولی همین آقای صانعی از من دفاع کرد و اجازه نداد من اخراج شوم باور کنید اگر اخراج می شدم دیگر پدر خدا بیامرزم اجازه رفتن به مدرسه را نمی داد ولی اکنون نان همان پادرمیانی ایشان را می خورم. به شدت شیفته ایشان هستم کاش آدرس ایشان را به آدرس mohammadamir1388@yahoo.com تا با این مرد بزرگ دیدار می کردم
آقای صانعی برای شما، مثل شما هستند برای ما!
پاسخ:
شرمنده نفرمایید. ایشون کجا و ما کجا؟!!!
۲۲ ارديبهشت ۹۲ ، ۰۰:۱۸ حمید جمشیدی نسب(هنرآموز الکتروتکنیک)
معلم عشق می کاردو بس.سلام بر استاد دهاقین همکار خوبم.البته در سالهای قبل.فکر نمی کنم منو به یاد داشته باشید.
9 سال از عمرم رو در شهر زیبای خوانسار با بچه های خوب ودرس خونش سر کردم (در هنرستان وآموزشکده )وبا انبانی سرشار از خاطرات زیبا این شهرو ترک کردم.برای شما وتمام ساکنان بهشت کوچک آرزوی سلامتی وسر بلندی می کنم.

بدرود
پاسخ:
سلام دوست و همکار عزیزم. البته بنده شما به نام آقای جمشیدی به خاطر دارم و خوشحالم که پیام گرم شما رو اینجا خوندم و خوشحال تر این که خاطرات خوب وزیبایی از خوانسار دارید. هر جا هستید شاد و خرم باشید و اگر مجددا تشریف آوردید خوانسار در خدمت شما خواهیم بود[گل]

با سلام و خسته نباشید. فکر کنم اگه آماره استادی شما رو توی شهرستان بگیرند،بیشترین رای مثبت رو بیارید. مطمئنم شاگردای شما هم دقیقا مثل شما باشند و استاد صانعی. ایشاله تنتون سالم باشه و خاطراته با شاگرداتون همیشه موندگار. در ضمن روز معلم رو بازم تبریک میگم. همیشه سالم و سلامت باشید(گل)

پاسخ:
سلام. ممنون از اظهار محبت شما. بنده در برابر استاد صانعی و اساتید پیش کسوت دیگه واقعا هیچم. امیدوارم بتونم ذره ای از جایگاه اونها رو به دست بیارم. ماندگار باشید[گل]
سلام
جناب آقای دهاقین ممنون از انجام چنین کاری
خیلی وقته منم میخوام به دیدنشون برم اما جور نشده، امیدوارم قسمت منم بشه
من خیلی آقای صانعی را دوست دارم و از ایشان خاطرات خوبی در دوران دبیرستان دارم

۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۲:۳۸ محمد جواد امینی

با سلام و عرض ادب خدمت دوست عزیزم آقای خسرو دهاقین

واقعا دلم برای دیدن استاد صانعی لک زده .سلام مخصوص بنده رو به این مرد وارسته برسونید .بزرگترین افتخارم شاگردی استاد صانعی و تلمذ و کسب علم در محضر ایشان است.

با تجدید احترام (محمد جواد امینی-اهواز)

پاسخ:
بزرگوارید چشم
۲۷ آبان ۹۲ ، ۱۰:۰۳ محمد جواد امینی

خسروی عزیز با سلام و آرزوی قبولی عزاداری هایتان در ماه محرم

ممنون میشم اگر شماره تماسی از استاد یا فرزندشون اقا حمید دارید اعلام کنید . منتظر شماره تماس شما هم هستم.

من الله التوفیق و علیه التکلان

26/8/1392 (محمد جواد امینی-اهواز)

پاسخ:
با سلام خدمت شما دوست عزیز. لطفا شماره خود را در قسمت نظرات وبلاگ اصلی بنده  dahaghin.ir قرار دهید تا خدمت شما تقدیم کنم

ممنون از کار بسیار زیباتون

آقای صانعی نه تنها عموی بزرگوار من هستند بلکه استاد من، راهنمای من و الگوی من هستند.من همیشه به ایشان افتخار میکنم.

انشالله که سالهای سال زنده باشند

عالی بود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی