یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

نظرسنجی: عوارض ورودی پارک سرچشمه

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۴۱ ب.ظ

اگر به یاد داشته باشید در تابستان گذشته شهرداری محترم خوانسار ضمن انجام اقداماتی در راستای نکوسازی و بهسازی پارک سرچشمه، مدیریت پارک در خصوص کنترل ورودی و خروجی های خودروها به پارک و مدیریت اسکان مسافران را به بخش خصوصی واگذار نمود. در سال جاری نیز با توجه به این که اقدامات دیگری جهت نکوسازی پارک و افزایش برخی خدمات دیگر از جمله ایجاد آبنما، شهربازی، قهوه خانه سنتی و ... توسط پیمانکار بخش خصوصی در پارک در حال انجام است، شهرداری عوارض ورودی پارک را به شرح ذیل به شورا پیشنهاد داده است. (این عوارض صرفاً برای مسافران و گردشگران است و از شهروندان خوانساری و افراد ساکن در شهر وجهی دریافت نخواهد شد.)

عوارض ورودی پارک سرچشمه:
خودروی سواری ۴۰۰۰ تومان
می نی بوس ۸۰۰۰ تومان
اتوبوس ۱۰۰۰۰ تومان

با توجه به توضیحات فوق، مایلم نظرات شما خوانندگان عزیز در این رابطه را از طریق شرکت در نظرسنجی ستون سمت چپ وبلاگ و همچنین نکات و پیشنهادهایی که شما عزیزان در بخش نظرات ارائه خواهید داد، جویا شوم.

قبلاً از همکاری شما در این نظرسنجی سپاسگزاری می کنم.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۴
خسرو دهاقین

نظرات  (۱۵)

۲۴ اسفند ۹۱ ، ۱۸:۲۹ مهدی حاجی زکی
خسرو خان عزیز
از آنجاییکه اعمال مبالغ بالا همانظور که ممکن است نتیجه بدهد می تواند نتیجه عکس هم داشته باشد
فرض کنیم یک اصفهانی به معنای واقعی به ورودی سرچشمه برسد و متوجه شود قیمت پارک اتومبیلش در سرچشمه 4000 تومان است ضمن اینکه چارشاخ می بُرد کلی هم غُرغُر می کند و راه را بند می آورد از طرفی نه تنها پول را نمی دهد بلکه دنبال راه در رو می گردد و ممکن است سر از کوچه پس کوچه ها در بیاورد و آنجا هم مشکلات عدیده ای برای ساکنین محلی بوجود بیاورد
پس بهتر است قدری محتاط تر و متعادل تر تصمیم بگیرید
از طرف دیگر ما این همه جوان بیکار در شهر داریم بهتر است بخش خصوصی را به بچه های خودمان بدهید نه غریبه ها
با اینکه قسم خورده بودم دیگه تو کارای اجرایی فضولی نکنم اما چه کنم دلم برا شهرم می سوزه از طرفی بحث شورا و شهرداری با بقیه جاها فرق می کنه
هم شورایی ها رو دوست دارم هم حاج حسن عزیز دل ماست
عرض سلام و احترام خدمت خسرو عزیز
بسیار جای خرسندی است که از افکار و نظرات مردم نیز در تصمیمات خود بهره میبرید و جای بسی تقدیر دارد.آرزوی موفقیت برای شما و شورا و شهردار عزیز را داشته و دارم .
به نظر بنده خیلی هم خوب است که وجهی از خودروها گرفته شود چون هم درآمد زایی هست وهم مانند همه جاهای دیگر که برای دارایی های طبیعی خود ارزش قائل هستند و به نسبت هم مبالغ شما کمتر است .
درضمن باید فرهنگ مسافران رانیز در نظر گرفت که تعبیرشان این نباشد که حالا که پول دادیم دیگر در نظافت و تمیز نگاه داشتن فضای مجموعه کوشا نباشیم
و همان که مهدی جان گفت چرا غریبه ها...؟
آقا تکلیف ما که ماشینمون پلاک خوانسار نیست چیه؟!!
هر سری باید کلی قسم تیکه پاره کنیم که بابا به پیر به پیغمبر ما خوانساری هستیم و ساکن همین بقل!

بعدم یه چیز دیگه!! درست دیدم؟!! نوشتید قهوه خونه؟!! قهوه خونه؟!!
اصلن باورم نمیشه!
۲۵ اسفند ۹۱ ، ۱۲:۱۴ علی معصومی
در مورد پیمانکار که اقای حاجی زکی فرمودند من مخالفم چند سال پارک دست پیمانکار های خوانساری بود با اینکه مبلغ هزار تومن هم می گرفتن و پارک هم شلوغ بود نه برای زیبا سازی پارک کاری میکردن نه برای قسمت های تفریحی همه هم بعد یکی دوماه میگفتن فایده نداره و جمع می کردن و نفر بعدی شروع به کار میکرد
همین اقای پیمانکار که اصفهانی هم هستن در پارک غدیر اصفهان هم همین کار رو انجام میدن اما ورودی پارک غدیر اصفهان در سال قبل مبلغ 9000 هزار تومان بود ولی خوانسار با این همه مزایا فقط مبلغ 4000 هزار برای هر خودرو ورودی پارک غدیر امسال 12000 هزار تومان شده ولی سرچشمه هنوز هم همون 4000 هزار تومان به نظر من حداقل مبلغ ورودی باید 5000 تومان باشه . چون که شهرداری که میگه بودجه ای برای بازسازی پارک نداره پس باید با همین ورودی ها کاری برای سرچشمه کرد .
اقا خسرو هر کی نظر موافق گذاشته شما به نوعی اونا رد کردی و مشخصه با نظر شهرداری مخالفی و میخوای اون را رد کنی خوب چرا تو وبلاگت گذاشتی اگه مخالفی و نظر سنجی میکنی؟
باسلام وعرض ارادت، چند مطلب را لازم دیدم مطرح کنم:
- هرچند یه مقدار گرونه ولی چنانچه امکانات رفاهی کامل شود ارزش دارد
- بهتر است بابت هر ساعتی که مسافر توقف دارد پول گرفته شود(مثلا ساعتی 500 تومان) والان هم در همه جا همینطور است ، فقط یک دستگاه ساعت زن لازم دارد.
- اگر برای هر تصمیمی که شهرداری می گیرد از مردم نظر سنجی شود سنگ روز سنگ بند نمی شود ، شورای شهر نماینده مردم هستند بنابر این باید بتواند تصمیم بگیرد نه اینکه ببیند مردم چی میگویند (البته با عرض معذرت از دوستان)اگر فکر میکنید کار درستی است که هیچ وگرنه مخالفت کنید ، مثل این است که پدری از خانواده اش سئوال کند پول قبض گاز را بدهیم یا نه ؟
۲۶ اسفند ۹۱ ، ۱۱:۵۵ زهره شاه حیدری
سلام
گرونه .
سلام

اینکه باید باشه که صددرصد باید باشه

ولی من دیدم و شنیدم که راه های فرار آنچنانی پیدا کردند که خیلی ناراحت کننده هست
نمی دونم چرا فقط برای خونسار پول دادن سختشونه درحالی که شاید کمی از هزینه هایی رو که روی دست شهرداری میذارن جبران کنه
یکی از دوستان گفته بود اگر گرون بشه مراجعین کمتر میشند. من هم منظورم این بود که با کمتر شدن مراجعین مشکل ترافیک و ناراحتی های ساکنین هم کمتر میشه بدون کم شدن درامد شهرداری.
به نظرم نظر سنجی باید از گروه مرجع هر موضوعی انجام بشه. شاید برای یک دانش اموز که دستش تو خرج نیست و پول تو جیبیش ماهی بیست سی تومن باشه این مقدار زیاد به نظر برسه اما کسی که دستش تو خرجه میدونه که این ارقام توی سفر تفریحی و حتی تو زندگی خیلی کمه ولی برای شهرداری و توسعه پارک میتونه مهم باشه.
پاسخ:
ختم موضوع....
کم خیلی کم
از هاماژون جی یگ پسا هاگفت من جی بخچه اینگه مس رفیقم خیط نگنان هامدا..چم گو کرت؟ اوس خسرو
پاسخ:

ریم سیا!

سلام

من فکر می کنم که در این مورد تحقیق کنید و از شهرهای دیگر الگو بگیرید. دوست عزیزم  دقت کنید که معمولا مردم جاهایی که ارزانی بیشتر است استقبال بیشتری می کنند. خوب فرض کنید شما 4000 تومان بگیرید و سدزاینده رود مثلا 3000 تومان خوب این باعث می شه که از نظر روانی اصفهانیه اونجا را انتخاب کنه. آیا کاهش چشمگیر مسافر با این افزایش هزینه همخوانی داره.

من با اینکه خودم خوانساری هستم ولی نمیدونم چر امردم هی میگن غریبه بابا نا سلامتی خوانسار مال اصفهانه در ضمن من فکر میکنم همین اقای پیمانکار اصفهانی که اینقدر برا بعضی از ما غریبست بیشتر از خود خونساری ها به سر چشمه ارزش میده تا قبل ایشان امکانات و امنیت کمتر بود تازه این درامدا به شهرمون کمک میکنه در ضمن در پاسخ به حاجی زکی بگم جوونای ما میتونند تو خیلی از بخشها به عنوان نیرو کار کنند در حالی که این شرایط قبلا کمتر گیر میومد این که کار هر کسی نست این اقا هم که الکی شهرداری انتخابش نکرده

به هر حال دست اقای پیمانکار درد نکنه

۲۹ آذر ۹۲ ، ۰۰:۳۰ علی و خانواده (کارمند شهرداری)

حرف های دل من:

با عرض پوزش در جواب ان دوست عزیز که گویا حاجی زکی نام داشت

چند نکته : 1-اولا من یک ایرانی هستم و گویا شما هم همینطور زاینده رود - امام رضا - شاه چراغ و ......نه مال اصفهانی-مشهدی-شیرازی است بلکه مال همه ایرانی هاست و متاسفم از گویش بسیار نامناسب شما که شهری  که خود متعلق به انید این گونه صحبت میکنید . خیلی برایتان متاسفم 2-بنده ساکن اصفهان هستم ایا هیچ فرد خوانساری در اصفهان ساکن -کارمند-کاسب و.... نیست؟ در مجتمع سکونت من که 22واحد است 5ساکن اصفهانی و3ساکن خوانساری و بقیه ....هستند ولی خوشبختانه هیچ وقت مانند شما اینطور راجب دیگران بد سخن نمیگوییم

3-من و خانواده ام سال قبل که به سر چشمه امدیم همان اول پول را تقدیم کردیم و در مدت سکونتمان با همان پیمانکاری که شما میگویید اشنا شدیم و متوجه شدیم که ایشان بسیار کار بلد است و دارای افکار -اهداف و نظریات بسیار مفید وزیبا راجب مجموعه سر چشمه هستند و ما خودمان را در امنیت کامل و رفاه و اسایش دیدیم

امسال با 4خودرو دیگر از اقوام امدیم (با تبلیغ بنده از سرچشمه زیبا وشهر خوانسار) که فهمیدیم باز هم همان پیمانکار محترم سال قبل  هستند

اینبار 2 شب ماندیم که 1 شب حدود ساعت 2شب عده ای از جوانان که در انجا بودند مشکلی برای من و خانواده به وجود اوردند که ایشان هم مانند شما صحبت میکرد و میگفت ما خوانساری هستیم و شما غریبه اید و هیچ حقی ندارید که همین پیمانکار و نیروهایشان به داد ما رسیدند

و در صحبت ها مشخص شد که یکی از نیروها سالهای قبل با اشخاصی که خوانساری بودند و پیمانکاری سر چشمه را عهده دار بودند همکاری میکرده

برایمان تعریف کرد که به ما پیمانکار گفته بود تا می توانید قبض بدهید وکاری به ظرفیت پارک نداشته باشید و وقتی متوجه میشد که بیش از ظرفیت قبض داده شده به همه میگفت جیم فنگ شوید و پارک را ترک  کنید تا کسی نباشد جواب مردم را بدهد (حالا قضاوت با شما) و در عوض این پیمانکار اصفهانی 2نیمه شب هم مراقب مسافرین بود

4-خدا وکیلی ما امسال تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته دیدیم که ایشان گفتند تمام این زحمات را شهرداری محترم خوانسار  کشیده اند و مشخص شد که ایشان هم سرمایه گذاری کرده اند و امید داشتند که طرح ها و ایده های بیشتری جهت رفاه و اسایش و جذب مسافرین و شهروندان خوب خوانسار اجرایی شود

5- اگر کسی دلش برای شهرش میسوزد و میتپد قدر پیمانکار به این دلسو زی را بداند و ایشان را حمایت کند

ای کاش اقای پیمانکار مانند قبلا ها در شهر اصفهان خدمت میکردند و ما به ایشان افتخار میکنیم

با تشکر از تحمل شما

خواهشا مطالب را نشان دهید

۲۹ آذر ۹۲ ، ۰۰:۳۳ علی و خانواده(کارمند شهرداری)

حرف های دل من:

با عرض پوزش در جواب ان دوست عزیز که گویا حاجی زکی نام داشت

چند نکته : 1-اولا من یک ایرانی هستم و گویا شما هم همینطور زاینده رود - امام رضا - شاه چراغ و ......نه مال اصفهانی-مشهدی-شیرازی است بلکه مال همه ایرانی هاست و متاسفم از گویش بسیار نامناسب شما که شهری  که خود متعلق به انید این گونه صحبت میکنید . خیلی برایتان متاسفم 2-بنده ساکن اصفهان هستم ایا هیچ فرد خوانساری در اصفهان ساکن -کارمند-کاسب و.... نیست؟ در مجتمع سکونت من که 22واحد است 5ساکن اصفهانی و3ساکن خوانساری و بقیه ....هستند ولی خوشبختانه هیچ وقت مانند شما اینطور راجب دیگران بد سخن نمیگوییم

3-من و خانواده ام سال قبل که به سر چشمه امدیم همان اول پول را تقدیم کردیم و در مدت سکونتمان با همان پیمانکاری که شما میگویید اشنا شدیم و متوجه شدیم که ایشان بسیار کار بلد است و دارای افکار -اهداف و نظریات بسیار مفید وزیبا راجب مجموعه سر چشمه هستند و ما خودمان را در امنیت کامل و رفاه و اسایش دیدیم

امسال با 4خودرو دیگر از اقوام امدیم (با تبلیغ بنده از سرچشمه زیبا وشهر خوانسار) که فهمیدیم باز هم همان پیمانکار محترم سال قبل  هستند

اینبار 2 شب ماندیم که 1 شب حدود ساعت 2شب عده ای از جوانان که در انجا بودند مشکلی برای من و خانواده به وجود اوردند که ایشان هم مانند شما صحبت میکرد و میگفت ما خوانساری هستیم و شما غریبه اید و هیچ حقی ندارید که همین پیمانکار و نیروهایشان به داد ما رسیدند

و در صحبت ها مشخص شد که یکی از نیروها سالهای قبل با اشخاصی که خوانساری بودند و پیمانکاری سر چشمه را عهده دار بودند همکاری میکرده

برایمان تعریف کرد که به ما پیمانکار گفته بود تا می توانید قبض بدهید وکاری به ظرفیت پارک نداشته باشید و وقتی متوجه میشد که بیش از ظرفیت قبض داده شده به همه میگفت جیم فنگ شوید و پارک را ترک  کنید تا کسی نباشد جواب مردم را بدهد (حالا قضاوت با شما) و در عوض این پیمانکار اصفهانی 2نیمه شب هم مراقب مسافرین بود

4-خدا وکیلی ما امسال تغییرات زیادی نسبت به سال گذشته دیدیم که ایشان گفتند تمام این زحمات را شهرداری محترم خوانسار  کشیده اند و مشخص شد که ایشان هم سرمایه گذاری کرده اند و امید داشتند که طرح ها و ایده های بیشتری جهت رفاه و اسایش و جذب مسافرین و شهروندان خوب خوانسار اجرایی شود

5- اگر کسی دلش برای شهرش میسوزد و میتپد قدر پیمانکار به این دلسو زی را بداند و ایشان را حمایت کند

ای کاش اقای پیمانکار مانند قبلا ها در شهر اصفهان خدمت میکردند و ما به ایشان افتخار میکنیم

با تشکر از تحمل شما

خواهشا مطالب را نشان دهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی