یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

اِهِنّش را ...!!

يكشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۰۲ ب.ظ

چند ماه پیش دوستان انجمن خوشنویسان خوانسار، در جلسه ای در شورای شهر موضوع برگزاری یک دوره مسابقه خوشنویسی در شهرستان به مناسبت هفته خوشنویسی (۲۴ تا ۳۰ مهر) را مطرح و (با توجه به این که اداره محترم ارشاد خوانسار به عنوان یگانه حامی هنرمندان شهرستان به دلیل کثرت امور فرهنگی هنری محوله کف گیر بودجه شان در این گونه موارد به ته دیگ می خورد) درخواست مساعدت جهت تامین بخشی از جوایز این مسابقه را نمودند. دوستان شورا هم طبق روال همیشگی حمایت از اقشار فرهیخته جامعه به ویژه هنرمندان و ورزشکاران شهرستان ضمن تاکید بر حفظ شأن و حرمت هنرمندان در این رابطه قول مساعد دادند و قرار شد با مساعدت فرمانداری محترم و شورا جوایز تامین گردد تا دوستان عزیز انجمن با خیالی آسوده و فارغ از دغدغه های مالی به کارشان مشغول شوند. فراخوان اطلاعیه به شرح این لینک منتشر شد. چندی بعد از طریق وبلاگ انجمن نتایج را هم ملاحظه کردیم.

خلاصه این که یکی دو هفته قبل نامه ای از انجمن مشاهده کردیم که بله آقا ما مسابقه را برگزار کردیم، مراسمی هم با حضور بعضی مسوولین گرفتیم و جایزه هاشو هم دادیم. حالا لطف کنید پول جایزه هارو که قول دادین بدین!! ما هم متعجب که عجب برگزارکننده ها و حمایت کننده هایی بودیم که خودمون رو هم در مراسم تقدیر از هنرمندان دعوت نکردند. گفتیم عیب نداره در راستای حمایت از هنرمندان شهرمون به تعهدمون عمل می کنیم و هر چی رو که قول دادیم از اعتبارات فرهنگی شورا تصویب می کنیم، اما از دوستان هم گلایه کردیم که بابا حداقل می گفتید به احترام دوستان تو مراسمتون می اومدیم یا حتی می ذاشتین در یکی از مراسم جشنهای دهه فجر یا یه مراسم بزرگ دیگه از دوستان تقدیر می کردیم نه اینجورغریبانه.  نکته جالب این که تازه یکی از دوستان گلایه مند بود که چرا هیچ کدوم از اعضای شورا توی مراسم حضور نداشتند! تا این که پس از مباحثات و مذاکرات فیمابین، کاشف به عمل آمد که اداره پرتلاش دعوت کننده اصلاْ شورا را به مراسم مذکور دعوت نکرده بود، در حالی که نیمی از جوایز به ارزش ۸۰۰ هزار تومان توسط شورا و نیمی توسط فرمانداری محترم تقبل شده بود و آن اداره محترم -حداقل تا آنجایی که بنده خبردارم-عملاْ هیچ نقشی جز ارائه گزارش و ثبت افتخار برگزاری این مسابقه نداشت!

امشب بر حسب کنجکاوی در گوگل مسابقه خوشنویسی خوانسار را جستجو کردم و به نکته جالبی برخوردم:
خبری در سایت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان مربوط به خبر برگزاری مسابقه خوشنویسی در خوانسار با این لید: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خوانسار مسابقه خوشنویسی برگزار خواهد شد! اینجا بود که فهمیدم کلاً قضیه دعوت بر حسب فراموشی بوده !!و در دلم بسیار نازیدم به آن همت!!!!

راستی نمی دونم چطور شد که ناخودآگاه یاد این لطیفه افتادم: بعد از مراسم کلنگ زنی یک پروژه، خبرنگاری از یکی از شرکت کنندگان پرسید، ببخشید شما هم در این مراسم نقشی داشتید؟ فرمود: بله، وقتی دوستان کلنگ می زدند من هم اِهِنّش را می گفتم!!!

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۲۰
خسرو دهاقین

ارشاد

خوشنویسی

شورا

نظرات  (۱۲)

سلام

عجب پست باحالی گذاشی قالبتم باحاله

راسی من یه سایت عاشقانه زدم
توش همه چی گذاشتم از داستان گرفته
تا اس ام اس
رمان
متن عاشقانه عکس کلا همه چی

منتظرم هااااااااااااا

لینک یادت نره هاااااااا

اهن
هاما که نه کلنگمون بدی و نه اهنژمون بشنفت ...!

فقط حال با این نوشته ی شما یه یاقام اندانی دردژ احساس کرت...!
مین پست واد حناقت اندی نظرم برسنا و نومه که عصلن نظرم یادم واشه!

این اهن جی خیلی جالبو!
این پسا جایزا گوش داردین بواژدین امونگو خومون دستژون هیدمین
این اداره ارشاد جی بشتدین بواژدین یگ کلاس سنتوری بخچ جوونا بینو ، اومحل خومون اچمین مین اینترنت دارداره کرمین و حسابی گندژه کرمین
علیرغم ارادتم به شما اجازه بده انچه بعداز خواندن این مطلب درد ناک ذهن مرا متوجه خودش کرد را بی پروا بگویم اولا ،اولین پست وبلگ خوانسار امروز (که بسته شده )مربوط به همین اداره بود ثانیامگر بودجه جاری این اداره را کدام ارگان تضمین میکند اگر فرمانداری این بودجه را تامین میکند که جای نق نق ندارد ثالثاا شورای شهر خوانسار بودجه سالیانه اش را کدام ادراه تقبل مینماید که برایتان اسباب ناراحتی را ببار آورده رابعا اگر فرماندار از شخص رئیس اداره مذکور خواسته باشد بیلان کاری ارائه کند شما بودید چه میکردید .خامسا حتما به خاطر دارید حودو 2سال یش بطور رسمی از نهاد شما (شورای شهر)دعوتی بعمل امد چرا هیچوقت از شما مسولان شخصی نیامدند من میخواستم اشاره واضحتر به موضوع دعوتنامه کنم ولی مقتضی شدن آن ویک سری ملاحظات مرا مانع شد .بگذریم
آقا خسرو دقت کن اولا موضوع وبلاگ خوانسار امروز را من بالفافه گفتم ومیدانم که شما در نهاد خودت متوجه اصل نیتم شدید انشااله .ثانیا بله منهم مثل شما میدانم هر دستگاهی برای خودش بودجه ای دارد لاکن اگر در این مورد خاص اقای ....مسئول ارشاد با توجه به منش ورفتار خاضعش به دستورات فرماندار عنایت دارد ولاغیر (علیرغم اطمینانیکه من از مسول پاک سرشت ارشاد سراغ دارم ایشان را اهل مدارا وبا دیسیپلین ماشین امضائ میشناسم ).نق نق یعنی اینکه من ویا شما در برابر رفتارهای حاکم مابانه ی برخی مسولین واکنشی نشان نداده وتا مستمسکی آرام وخاموش مسلکی چون ریس اداره ارشاد را سیبل کنیم (همان رفتاریکه از مدیر وبلاگ خوانسار امروز سر زد آب از سرچشمه گل آلود بود ایشان آمده بود یقه شریعتی را گرفته بود).شما میگید من تا زمانیکه اداره ارشاد ..... در هیچیک از .......شرکت نخواهم کرد چه منفعتی از راه مکسوب نموده اید توضیح دهید چرا دربرابر ایشان با توجه به سمتتان ارامید .آیا همه ی افراد شورا در مورد ایشان و این اداره چنین فکر میکنند اگر اینگونه است یک لایه امنیتی گیر بیاورید وسپس اقدام کنید .
چطور متوجه نشدید این پیچونوندن خدای ناکرده غرض ورزی نیستا قسمت فرهنگی موضوعه !!!!!!!!!
حالا بازم جای شکرش باقیه بلا نسبت شما را به عنوان عناصر ضد فرهنگ در همون مراسم معرفی نکردند از این حضرات هر چی بگی برمیاد ..........
والا ماکه هرجی نگاهشون میکنیم تو خیابون به همه چی میخورند غیر فرهنگ !!!!!! ارشادم که اصلا حرفشو نزن ........ سرهمشم که من معنیشو نمیفهمم !!!!!!!!!!
............................................................................................
.............................................................................................
...........................................................................................................................................................................................
.... شما ناراحت نباش
ازاینکه گفتی اهل مماشات وکوتاه آمدن نیستی بنابراین به آنچه گفتی حتمن یقین داری لذا ختم بحث را در اینجا لازم میدانم چرا که چون شما هستید من از همینک آسوده میارامم .
۲۳ اسفند ۹۱ ، ۱۶:۰۲ مهدی حاجی زکی
دم آقایون گرم واقعا
این جور دزدی های فرهنگی رو ما هم در زمانی که در امور فرهنگی دستی بر اتش داشتیم نیز بوده و شاهد آن بوده ایم
یادش بخیر تاتری به کارگردانی دوست فرهیحته مرتضی رمضانی به روی صحنه بردیم و برای جشنواره استانی هم انتخاب شدیم در کمال نا باوری درست قبل از مراسم جشنواره کارگردان کار اسمش عوض شد آن هم به این دلیل که تولیت محترم با آقا مرتضی میانشان شکرآب شد
به همین سادگی در آخرین لحظه اهنش را گفتند و تاترمان مقام سوم جشنواره هم شد
من حمید شرفی از طرف خودم و همه اعضای انجمن خوشنویسان و تذهیبکاران به خاطر نا کار آمدی سرپرستمون از شورای شهر معذرت خواهی می کنم .اگه خودمون خبر داشتیم اجازه نمی دادیم همچین آبرو ریزی بشه وما الان شرم سار شما بشیم. و ازین که حمایت شما از بخش هنر بیش از هر سازمان دیگه ای برای ما واضح و ثابت شده بسیار بسیار متشکریم
باید عرض کنم که من صحت تمام حرفای ققنوس رو تایید می کنم .چون خودم یکی از اعضای انجمن خوشنویسان هستم .
الان هم دوساله هر وقت میرم برای اینکه منو راهنمایی کنند برای تاسیس آموزشگاه هنری آقای ...میگه پورتال بستست تا اطلاع ثانوی
فقط بلدن هر جا که میرن عکس بندازن از خودشون .خودم شاهدم که لیست کارهای نکردشونو میاوردن برای فصلنامه ای که من چند صباحی همکارشون بودم اونجا تایپشون میکردیم و بعد که میفرستادیم برای استان ها و انجمن های بیرون استان خب بالاخره براشون بد نمیشد.اینطوری همه میگفتن چقدر اینا فعال هستن دیگه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی