یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مسلمون واقعی!

چهارشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۸:۱۶ ب.ظ

ای که فرمانبری از نفس بداختر داری
از کف نفس گریزان نه تو هستی و نه من!

عارف آن نیست که دلداده ی شهرت باشد
آشنا با ره عرفان نه تو هستی و نه من!

ای که داری تو به دل عقده ی مسند همه عمر
رسته از مسند دوران نه تو هستی و نه من!

یک شبی بهر خدا طاعت خالص نکنی
عبد شرمنده و گریان نه تو هستی و نه من!

عارفان لرزه به تن از غم محشر دارند
فارغ از طاعت شیطان نه تو هستی و نه من!

عهد بستی ز ازل پیرو شیطان نشوی
مانده در الفت و پیمان نه تو هستی و نه من!

ای که در بند خیالی و تو دلداده به مال
در غم فقر فقیران نه تو هستی و نه من!

نشنیدی به علی باب یتیمان گفتند؟
باب دلسوز یتیمان، نه تو هستی و نه من!

"طالبم" درد دل خویش بگفتم به قلم
عاری از زشتی و عصیان نه تو هستی و نه من!

نظرات  (۱۰)

۱۲ بهمن ۹۰ ، ۲۲:۳۲ علی معصومی
سکه دو رو داره یه بار این روی سکه یک بار هم اون روی سکه
سلام و عرض ارادت

بخوانید:مراازنظراتتان آگاه کنید.بازهم ممنونم

عمری
مرا به حسرت
دیدن نبود بود‌؟
بین رسیدن و نرسیدن نبود بود‌‌؟
یک آسمان پرندگی‌ام دادی و مرا
در تنگنای «از تو پریدن‌» نبود بود‌‌؟
وقتی که آب و دانه برایم نریختی‌
وقتی کلید در قفس من نبود بود‌‌؟

امروز از همیشه پشیمان‌تر آمدی‌
دنبال من بنای دویدن نبود بود‌‌؟
من نیستم‌. نگاه کن‌، این باغ سوخته‌
تاوان آتشی است که گلشن نبود بود‌‌؟
گیرم هنوز تشنه‌ی حرف تواَم بدان
گوشی مگر برای شنیدن نبود بود‌‌؟

چون پرده های گوش تو مثل گذشته‌اند
اما برای من دل چیدن نبود بود‌؟
حالا برو«طریقت»از این راه پیچ پیچ
پیچیدگی به سادگی من نبودبود؟
سپاس مقدمتان
نظر را فراموش نکنید
۱۳ بهمن ۹۰ ، ۰۷:۲۸ محمدمهدی طریقت
http://kholdestan.blogfa.com

صوت موسیقار
مطرب عشـاق امشب دستگا هی می زند زخمه اش بر گوشهء جان طرفه شاهی می زند
ما ز سیل غـم به مداحی پناه آورده ایم هرکسی از سیل، خود را در پنـا هی می زند
آن که را از پرده ی عشـاق آمدبهره ای پشت پا بر مکنت وآهنگ واهی می زند
گر خروش و درد خیزد اشک بنیان می کند
گر صدای نا له و غم چهـارگاهی می زند
دشتی و شور و بیات ترک را در چنگ خود
گاه در هـم گاه باهم راه راهی می زند
از امید و نا امیدی موج بر پا می کنـد
و ز غم و شادی سپاهی برسپـاهی می زند
گاه دردی می فرستـد گاه شوقی می د هد
گاه بزمی می سـراید گاه آهی می زند
زخمه ی چالاک او کوه غم از دل بر کنـد کوهکن دیدی که کوهی را به کاهی می زد
صوت مو سیقار ازبهر جلای روح و تن
در وجود عاشقـان خود ، بار گاهی می زد
رطل عشـاق است این رطل گران
زخمه ء رطـل گران آرام گاهی می زند
روزغم دست « طریقت » بود وآهنگ رباب
ساز شهنـازی در آن بزم دوراهی می زند
یاد دیالوگهای فیلم مارمولک افتادم
توبه کن .خدا توبه همه رو قبول میکنه .
آق رضا توبه کن .
و برای هرکس یک راه برای رسیدن به خدا هست .
برو حالتو ببر ولی اسراف نکن .
تو عزیز دلمی دل انگیز اگر اسلام دست و بال مارو نبسته بود .
این هم نظر این دوست جدیدمون در پست "خسرو دهاقین بودن" وبلاگ من(http://5060.blogfa.com/post-116.aspx):
چهارشنبه 12 بهمن1390 ساعت: 14:23 توسط:یار
سلام
خسرو مدیر فرهنگی خوبی نیست
چون بصیر نیست
کسی هم که بصیر نیست شاید نگاه کند ولی نمیبیند
من خسرو رو دوست داشتم اما از افکارش بی خبر بودم پس بهش رای ندادم بعد دیدم حدسم درست بوده
خسرو باید ایمانشو قوی کنه....خیلی.....

این هم پاسخ من به این دوست عزیز ذیل همین کامنت:

من خسرو رو از نزدیک نمی‌شناسم ولی به نظر من چیزی که از ایشون در مدیریت شهر بروز داره با نظر شما نمی‌خونه.
ضمنا قضاوت درباره ایمان افراد و اعلام اون در یه رسانه عمومی، اون هم با یه اسم مستعار بدون آدرس، برام قابل هضم نیست. و یقینا اسلامی نیست.

خب ضمن آرزوی سعادت برای این دوست جدید نمیدونم چرا این روزها به تکاپوی شناسوندن شما افتادند اما ممنونم که از نقد و نظر دیگران استقبال میکنید. همین بزرگرترین خدمت به شهره و نشانه‌ای از ایمان.
پاسخ:
ر.ک: http://imamalinet.net/per/a/ae/ae16.htm
سلام
چه زود قضاوت میکنیم
چه زود محکوم میکنیم
چه زود حکم صادر میکنیم

و
چه زود همه چیزو فراموش میکنیم


چرا همه چیز باید از نگاه "ما" درست باشه ؟؟؟
۱۴ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۵۰ مهدی حاجی زکی
ای بابا یه نفر تو دنیا تو یه شهر کوچیک واسه یه آدم ریش پروفسوری که از بد روزگار شده معاونت شورای شهر یه چیزی تو وبلاگش نوشته ...
دنیا که به آخر نرسیده
خسرو جون اظهار نظر یه فرد عامی در مورد من و تو تنها خوبیش اینکه که اگه راست گفته باشه می ریم و خودمون رو اصلاح می کنیم
حالا اگه من و تو مثلا رئیس آزانس انرژی اتمی بودیم و مثلا پرزیدنت اوباما؛ در موردمون نظر می داد می شد یه پست زد و یه بیانیه چند خطی هم نوشت ...
نه اینکه به این بهونه بخوای وبلاگ گرد و خاک گرفته ات رو آپ کنی فدات شم !!!!
به نظر من نه ایمانتو قوی کن
نه ایمان بیار
نه ایمانو ببر
نه اصلا دور و پر ایمان بپلک
تنبلی رو بزار کنار ...
اگر ............................. الان شهر آباد شده بود قربونت برم ...
سلام آقای دهاقین بعد از مدت ها بالاخره به بهانه جواب دادن به این کامنت هم که شده یه صدایی از شما در فضای مجازی شنیدیم حالا بماند که در فضای حقیقی شورای شهر صدای چندانی نداشته و ندارد . من با این دوست کاملا موافقم خدا کنه از این یار هادر فضای مجازی خوانسار پیدا بشن که با شجاعت بعضی صحبت ها رو با بعضی ها داشته باشند . بعد از اون همه طرفداری و سنگ بعضی ها رو به سینه زدن بعد از دو سال با این که دیر بود ولی آبی بود روی آتش دل بعضی از ما که در دوره انتخابات ریاست جمهوری طرفداری علنی بعضی از مسئولین شهر را از بعضی جریانات دیدیم . من و بسیاری از فعالان جبهه سایبری امیدواریم که شورای شهر و بسیاری از مسئولین شهر ازعملکرد درخشان خود در گذشته درس عبرت گرفته باشند .
پاسخ:
5. چنانچه قانع نشدید لطف کنید صراحتاً کاندیدای مورد نظرتان را برای انتخابات مجلس به مردم معرفی کنید تا خدای نکرده کسی بر خلاف نظر شما و یار عزیزتان به فرد دیگری رای ندهد و همه یک صدا سنگ کاندیدای محبوب جنابعالی را به سینه بزنند. باشد که مثل ما مورد اتهامتان قرار نگیرند!
به مهدی: با عبارت"یه فرد عامی" موافق نیستم. این به نوعی تحقیر نظر دهنده محسوب میشه و غلطه.

به حریم حائر: چهار کاندید احراز صلاحیت شدند و هر کدام از مردم و مسئولین شهر هم به فراخور طرز فکر و نوع نگاهشون به آینده کشور طرفدار یکی از این 4 نفر شدند. به نظر شما این اشکالی داشته؟
با توجه به عملکرد یک سال اخیر دولت بسیاری از طرفدارن دو سال پیش رییس جمهور از ایشون جدا شدند به نظر شما باید اونها رو محاکمه کرد؟
- قالَ الاْ مامُ عَلىّ بنُ الْحسَین ، زَیْنُ الْعابدین عَلَیْهِ السَّلامُ:

ثَلاثٌ مَنْ کُنَّ فیهِ مِنَ الْمُؤ مِنینَ کانَ فى کَنَفِ اللّهِ، وَاءظَلَّهُ اللّهُ یَوْمَ الْقِیامَةِ فى ظِلِّ عَرْشِهِ، وَآمَنَهُ مِنْ فَزَعِ الْیَوْمِ الاْ کْبَرِ:

مَنْ اءَعْطى النّاسَ مِنْ نَفْسِهِ ما هُوَ سائِلهُم لِنَفْسِهِ، ورَجُلٌ لَمْ یَقْدِمْ یَدا وَرِجْلاً حَتّى یَعْلَمَ اءَنَّهُ فى طاعَةِ اللّهِ قَدِمَها اءَوْ فى مَعْصِیَتِهِ، وَرَجُلٌ لَمْ یَعِبْ اءخاهُ بِعَیْبٍ حَتّى یَتْرُکَ ذلکَ الْعِیْبَ مِنْ نَفْسِهِ.(59)

ترجمه :

فرمود: سه حالت و خصلت در هر یک از مؤمنین باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قیامت در سایه رحمت عرش الهى مى باشد و از سختى ها و شداید صحراى محشر در امان است .

اوّل آن که در کارگشائى و کمک به نیازمندان و درخواست کنندگان دریغ ننماید.

دوّم آن که قبل از هر نوع حرکتى بیندیشد که کارى را که مى خواهد انجام دهد یا هر سخنى را که مى خواهد بگوید آیا رضایت و خوشنودى خداوند در آن است یا مورد غضب و سخط او مى باشد.

سوّم قبل از عیب جوئى و بازگوئى عیب دیگران ، سعى کند عیب هاى خود را برطرف نماید.


انشالله موفق وموید باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی