یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

یادداشت های خسرو دهاقین

شخصی، خبری، تحلیلی

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

مهمانسرای پدری: پاسخی به پست قبلی

سه شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۱، ۰۱:۰۱ ق.ظ

   «جایزه معمار» هر ساله به برترین طراحان معماری ساختمان‌های کشور به لحاظ خلاقیت و نحوه‌ی به کارگیری فضا در خدمت کاربری تعلق می‌گیرد و یکی از بزرگترین رویدادهای معماری ایران است.
با توجه به اینکه هیأت داوران جایزه‌ی معمار از میان معماران برجسته‌ی بین‌المللی انتخاب می‌شوند، این جایزه در بین جامعه‌ی معماری کشور دارای اعتبار ویژه‌ای است. از سوی دیگر برگزاری جایزه‌ی معمار طی سال‌های اخیر، با معرفی طرح‌ها و ساختمان‌های برتر، موجب شکوفایی مفهوم معماری ایرانی بوده است.
   هیئت داوران در انتخاب آثار جایزه معمار به نکاتی همچون خلاقیت و نوآوری در طراحی و نوآوری در کاربرد مصالح و فناوری ساختمان،مواجهه خلاقانه با مشکلات خاص پروژه،دقت و نوآوری در طراحی جزئیات و توجه به محیط پیرامونی و شرایط اقلیمی، ارزش‌های زیست محیطی و تعهدات اجتماعی توجه کرده و قضاوت نهایی در مورد هر پروژه نه از طریق مشخص کردن امتیاز آن در هر کدام از موارد فوق و معدل‌گیری از امتیازات، که با قضاوت درباره تمامیت اثر صورت می پذیرد.


یازدهمین دوره «جایزه معمار» که در ۲۹ مهرماه ۹۰ برگزار گردید، با کسب افتخاری برای شهر عزیزمان خوانسار همراه بود. «مهمانسرای پدری» که تصویر آن را در پست قبل مشاهده نمودید، در میان آثار متنوعی که توسط معماران برتر کشور در این رقابت سنگین ارائه شده بودند، موفق به کسب «رتبه سوم» در بخش عمومی گردیده است.
همانگونه که برخی از دوستان نیز اشاره نموده اند، این بنا در خیابان ورودی سرچشمه واقع شده،که توسط مهندس محمدرضا قدوسی و همکاران ایشان در «شرکت طراحان و بناکنندگان زاو» بنا گردیده است.
این بنا که به شیوه ای بسیار زیبا و با تلفیقی از معماری سنتی و مدرن احداث شده می تواند الگویی برای خانه های جدیدی باشد که قابلیت استفاده به منظور سکونت شهروندان بومی و هم جذب گردشگران داخلی و خارجی را دارد.
ضمن عرض تبریک کسب این موفقیت برای معماران توانمند این بنا و سپاس و قدردانی ویژه ازهمت والای جناب آقای مهندس قدوسی و خانواده محترمشان که در خانه پدری خود، اقدام به  آفرینش این اثر ماندگار نموده اند، از درگاه خداوند منان برای این عزیزان آرزوی توفیق در کلیه مراحل زندگی  مسئلت نموده، امیدواریم حمایتهای مسوولین محترم شهرستان از چنین طرحهایی زمینه ای برای رشد و استمرار چنین طرحهایی در این دیار زیبا باشد.

پ.ن۱: برای مشاهده کامل نتایج داوری همراه با عکس آثار و همچنین آشنایی با داوران این جایزه بر روی  لینک زیر کلیک کنید:

داوران و برندگان جایزه معمار ۹۰

پ. ن۲: از «دت هاله، زهرا، دلتنگ، علی معصومی و مهدی حاجی زکی» که  به بخش اول سوال پست قبلی  پاسخ صحیح داده اند و همچنین از سایر عزیزانی که با اظهارنظرهای دیگر خود ما را به فیض اکمل رسانیدند نیز تقدیر و تشکر می شود!!

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۱/۲۲
خسرو دهاقین

نظرات  (۷)

سلام
واقعاَ خوشحال شدم.
ممنون از این خبر خوبتون.
پس به این نتیجه می رسیم که توی خونسار هم میشه کارهایی کرد کارستون.
موفق باشید.
۲۲ فروردين ۹۱ ، ۱۷:۰۳ مهدی حاجی زکی
قبول نیست آقا
من اول از همه جواب دادم
بعدش آخر همه ازم تشکر شد
دیگه پامو اینجا نمی ذارم تا رسما" ازم اعاده حیثیت نشه !!!!
به به
ماشاا... به این کار زیبا
ولی من هنوز نفهمیدم دقیقا کجاست؟
پاسخ:
عجبه ها! روبروی آژانس سعید (البته اندکی بالاتر) البته نمای بیرونی خیلی مشخص نیست. این تصویر از سمت حیاط ساختما گرفته شده است
سلام.بسیار عالی.مایه ی بسی افتخار است...
پاسخ:
قطعا همین طوره
احسنت
آفرین
آفرین به همشهری افتخار آفرین
و سپاس از شما بخاطر معرفی مجموعه.
کارفرمای این پروژه خانم اکرم محمدی هستند ...
نمیدونم که این پروژه رو کامل دیده باشید یا نه ولی اون چه که بسیار زیباتر و دلنشین تر از این عکس، کنار هم قرارگیری معماری مدرن سفید این ساختمون در کنار یک بیای قدیمی "مرمت" شده است و احیای اون بنا در بسیار با ارزش و ستودنیه، بد نیس بدونیم که این پروژه حیاط با صفا و دلنشینی رو هم داره .
کارفرمای این پروژه خانم اکرم محمدی هستند ... که هوشمندانه این منزل و ملک رو به دست یک سری شبه معمار! نسپردن و این چنین آینده زیبایی رو براش رقم زدند .
البته چنانچه به مطالعه مجله معمار هم پرداخته باشید به کم لطفی شهرداری خوانسار و مشکلاتی که کارفرما در جهت دادن کاربری مورد نظرش در پروژه با اون دست و پنجه نرم میکنه واقفید.
و چقدر نیکوست که بعد از تمجید از مهندسین پروژه،چنانچه مشکل ایشون در زمینه منزلشون هنوز حل نشده گامی در این زمینه براشون برداشته بشه .
کاش خیلی به فکر شهرمون باشیم و یادمون باشه همیشه در اجرای هر برنامه در شهر نظر افراد اصلح و متخصص در اون زمینه رو جویا شیم تا بلکه در آینده پشیمانی و افسوس نثار شهر نشه .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی